Onderstaande tips hebben we voor je verzameld om je te ondersteunen, inspireren of te herinneren aan wijsheden die je wellicht al kent.

Heb je zelf een supertip? Mail 'm naar info@oudertelefoon.nl!

Ademhalingsoefeningen zijn een hele simpele manier om in minder dan een minuut de rust te voelen terugkeren. Je kunt ze doen op de wc, terwijl je ergens in de rij staat of gewoon tijdens een gesprek.

Ga rustig zitten of liggen. 

Leg een hand op je borst en een hand op je buik. Adem 5 seconden in: voel hoe eerst je borst opzwelt, daarna je buik. Houd je adem 3 seconden vast en adem in 5 seconden rustig uit. Voel hoe eerst je buik terugzakt en daarna je borstkas zakt. Wacht 3 seconden voor je weer inademt.

Doe deze ademhaling drie keer achter elkaar, of totdat je jezelf rustiger voelt worden.

Ga ontspannen staan, met je voeten op heupbreedte en je knieën iets gebogen.

Visualiseer dat je inademt door het topje van je hoofd. Een frisse stroom adem gaat via je hoofd naar beneden, via je keel naar je borst, je buik en adem je vervolgens via je voeten uit, de grond in.

 

Herhaal deze ademhaling zeven keer. Deze ademhalingsvorm werkt ook goed tegen zenuwen voor een spannende afspraak of gesprek. 

Als wijsheid een valuta is, zijn podcasts slapend rijk worden.

We verzamelden de beste Nederlandstalige podcasts over opvoeden. Luister ze onderweg, tijdens een wandeling of voor het slapengaan.

De Oudertelefoon biedt iedere opvoeder een luisterend oor. 

Neem contact met ons op voor vragen, feedback of samenwerkingen.

info@oudertelefoon.nl

Pers en media. Neem contact met ons op voor persaanvragen via Denise Cremers:

+31 624704411 of denise@umlaut.amsterdam

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Twitter

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief met o.a. updates over De Oudertelefoon en opvoedtips

© 2020 De Oudertelefoon